15 Nisan 2013 Pazartesi

KÜTÜK


Üzgünüm küçük kız, üzgünüm o anda gözlerimiz buluştuğu için.

İri kıyım çam yarması /kütük/ adam, balyoz gibi yumruğunu kızının suratında patlattığında, Babasının kafası kadar yumruğunun şiddetinden sarsıldı önce yerinde çocuk. Sonra büzüldüğü yerden bana baktı kan çanağına dönmüş gözleriyle. İyice büzüldü oturduğu yerde. Küçüldü iyice. 

Alışveriş merkezinde, onca kalabalığın arasında bunu hakedecek ne yapmış olabilirdin..?  Ki; görevi seni her türlü kötülükten korumak olan, gözündeki bir damla yaş için dünyayı yıkmaya hazır babandan böyle bir şiddet görmüştün. Bilemedim... 

O sahneyi görmemek,  hele de, gördüğümü görmemen için neler vermezdim küçüğüm. Biliyorum kazındı bu sahne minicik beynine. Hiç unutamayacaksın bu utancı. Yüzünü kızartan yediğin yumruk değil, bu sahneyi bir yabancının görmüş olmasıydı biliyorum. Keşke tesadüfen o anda sana bakıyor olmasaydım  :(

5 yorum:

Sittirella dedi ki...

Polisi arasaydın ablacım.
Şiddet gördüğünün tutanağı tutulsaydı bakalım o el bir daha kalkar mıydı o minicik bedene? :(
Offff! of!

Çınar dedi ki...

Sittirella ; çocuk o kadar utandı ki o sahneyi görmemden, o an en doğrusu, farketmemiş gibi yapıp uzaklaşmakmış gibi geldi.

Bir de; Ahh Sittirellam burası Türkiye. Polis ne derdi sence..? Ya baba..? "Kadın deli misin nesin, ben yavruma kıyar mıyım..? " der geçerdi eminim.

Bir arkadaş kocasından şiddet görürken karakolu aramış bir odaya kendini kilitlemeyi başarıp. Polis ne derse beğenirsin..? "Biz gelemeyiz siz karakola gelip şikayet dilekçesi yazacaksınız işlem yapabilmemiz için"

İşte gerçek bu canım buralarda ne yazık ki :(((

parıldayan çiçek dedi ki...

Ben de bir gün torunla çocuk parkından dönerken anne küçük kızına kızıyordu.Saçından sürükleyip arabaya bindirdi. Sözümü dinlemedin diye.O anda bir şey yapamamanın çaresizliği var.anneye bir şey söylesen kendini haklı gösterecek.<çocuk adına üzülüyorsun

bahar006 dedi ki...

Allah belasını versin öyle babanın, devlet devlet değil ki...

Sittirella dedi ki...

Ablacım, en doğrusu ''farketmemiş gibi yapıp uzaklaşmak'' diye düşünmüşsün ama sen farketmemiş gibi yaparsan, ben yaparsam kim farkedecek o minicik kızın yaşadığını?
Kimseler tarafından -onu utandırmamak adına -farkedilmeyerek, baba şiddetiyle büyüyecek.
Varsayımlara dayalı konuşuyoruz. Hiç bir şey yapmadan, eyleme geçmeden ''böyle olurdu, böyle olabilirdi'' diyerek peşinen vazgeçiyoruz.
Denemeden anlayamayız.
Susmak ne zamandan beri çözüm oldu bu memlekette?
Benim kişisel görüşüm; babayla tartışmayı, polisle inatlaşmayı bile göze alarak o minik kızın acısına ortak olduğunu, yapılan haksızlığı gördüğünü göstermeliydin.