26 Kasım 2012 Pazartesi

GELECEĞE UZANAN KOLLARIMIZDIR AĞAÇLAR


Severim doğayı.

Hem öyle böyle değil.

Çığlık çığlığa severim.

Delice...

Sevmekle kalmaz

gökte buluta kardeş , yağan yağmura yoldaş olmak isterim.

Alsa beni koynuna şu sıradağlar, birlikte uzansak sonsuza derim.

Ağaçta yaprak olsam ; baharda tomurcuk, hazanda sararıp, solsam...

Toprak olsam bereketli.  Bire bin versem.

Gül olsam... Bülbül konsa dalıma...  Kızarsam hicabımdan.

Bir damla su olsam;  nehirlerle, ırmaklarla buluşup, ummana karışsam.

Gökte koca kanatlarıyla süzülen şahin, yerde ürkek ceylan olsam.

Severim ben;  kızgın güneşi, tipiyi, karı,  ot bitmez üryan dağları,  çorak toprakları bile.

Kızgınlığım bu yüzden...

En güzel parçasıyken bu eşsiz doğanın,

adam gibi adam olamayanlaradır öfkem.

Talana yağmaya izi verene,  rant için ormanlar yok edene.

Bundandır bir ağaç kestiler diye,  ayağa kadırmam siteyi.

Bundandır  o ağaç devrildiğinde,  sol yanımda başlayan sızı



2 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yalnız kalıp kendime sığındığım da doğaya koştuğumu düşününce çok daha anlamlı geldi bu mısralar.

Torunlarımıza, daha da özen gösterilerek emanet edilmesi gerekirken, rant için talan edenleri şiddetle kınıyorum.

Çok anlamlı ve güzeldi şiiriniz, duyarlı yüreğinize sağlık... iyi ki varsınız.

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Mehmet Osman Çağlar ; Bir ağaç katlidir almış başını gidiyor. Asırlık ağaçlar yok ediliyor. Bir gecede yok edilip yerine beton döktüklerini gördüğümde de, Güzelim Kuğulu Park'taki ağaçların her nedense kuruyup cılızlaştıklarını gördüğümde de, Atatürk Orman Çiftliğinin ağaçlarının yok edildiğini gördüğümde de içim kan ağladı. Birşey yapamadım tabii herkes gibi (!) Oturduğumuz sitede ağaç kestiklerinde daha fazla sessiz kalamadım. Bir hışımla fırladım dışarı. Ben gittiğimde ağaç kesilmişti çoktan. "Neden kesildi bu ağaç bana açıklar mısınız?" Dediğimde aldığım cevapla beynimden vurulmuşa döndüm. Neden kesilmiş biliyor musunuz? Hani şu; eşya taşınan asansörlü kamyonlar var ya... İşte o balkona yanaşamıyormuş. Düşünebiliyor musunuz? Sırf kamyon yanaşabilsin diye insan gövdesi kalınlığında ağacı yerle bir ettiler. Nasıl bağırdıysam artık, ne söyleyeceklerini şaşırdılar. Üstelik de bunca yıl tanıdıkları kibar, güleryüzlü, selam vermeden geçmeyen bu hanımefendiden (bu ben oluyorum bu arada:)) böyle birşeyi hiç beklemiyorlardı sanırım. Bir de tehdit ettim "Bir daha ağaç kesildiğini görürsem bu siteyi yıkarım" diye. ( nasıl yapacağımı ben bilmiyorum ama olsun, onlar da bilmiyorlar :)) Kime neyi şikayet edeceksem . Balık baştan kokmuş bir kere...

Güzel yorumunuza teşekkürler

Sevgiler