26 Ocak 2011 Çarşamba

BİR NEFES MUTLULUK 2

Herşey son derece hızlı gelişti.  Bir doktorun birkaç yıl önce yaptırıp yalnızca yazları gelip kaldığı  evini, eşyalarıyla birlikte satılığa çıkarması yeni kararlarına tesadüf etmiş  ve göz açıp kapayıncaya kadar evi satınalma işlemleri bitmiş, zahmetsizce,  köyde çok güzel bir evleri olmuştu.

  Taşınma telaşıyla  yoğun geçen ilk günün  akşamında, günün yorgunluğuna daha fazla dayanamayan ve geniş terastaki sallanan kanepede sızan kocasının horultuları  ağustos böceklerinin seslerine  karıştıkça bir telaştır almaya başladı kadını.  Gece tüm renkleri siyaha boyamış, gündüzki o şahane manzara şimdi  korkunç görünmeye başlamıştı gözüne. Bu kadar zifiri karanlık ve bu sessizlik dayanılır gibi değildi ... Sessizlik mi...?  Kulak kabartınca  birçok ses duydu geceye karışan,  yabancı olduğu.  Uzakta bir yerden köpek sesleri geliyordu.  Biri susup biri başlıyordu havlamaya.  Bazen hep bir ağızdan uluyorlardı uzun uzun.  Gizli bir koro şefi yönetiyordu sanki köpekler korosunu.  Bir eşek anırdı başka taraftan avazı çıktığınca bariton tonda.  Sesi köpekleri bastırdı.  Sustular sonra hep birden.  Tam,  gece kadar koyuyken sessizlik,  kurbağa korosu başladı şimdi de. Çekirgeler, ağustos böcekleri, ağaçların fısıltısı bir baykuşun geceyi yaran cırtlak sesi...   Gecenin sesleri beyninde uğuldamaya başladı.  Çok savunmasız yalnız hissetti kadın kendini ve verdiği karardan bin pişman.  Oturduğu yere mıhlandı adeta,  kulaklarını kapattı,  ürkerek  karanlıkta göz gezdirdi.  Karşısında göz alabildiğince uzanan çam ormanında kıpır kıpır kapkara gölgeler oynaşıyordu.   Bir domuz  terasa tırmansa ya da damdan düşse şimdi..?   Kendi kendine güldü  " kedi mi bu, kafayı yedim "  diye söylendi.

Ne yapacaktı ait olmadığı bu köyde..?  Hadi gidelim ben korkuyorum da diyemezdi  ...

10 yorum:

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

O hanımefendinin çok kısa bir süre için de doğa şartlarına alışacağına ve iyi ki yerleşmişiz diyeceğini düşünüyorum.:)

Sevgilerimle..

mavi dedi ki...

Şimdilerde o sesleri bir cd ye kaydedip uyumaya çalışanlar mı şanslı güvenli! şehirlerinde yoksa o sesin içinde yer alıp ömrüne ömür katanlar mı ? umarım en yakın zamanda alışır ve farkına varır..

*mehtap dedi ki...

sabah olunca,güneş renkleri dağıtınca yine doğaya ,eminim iyiki geldik buraya diyecek ve akşamki korkuları çok uzakta kalacaktır.

Çınar dedi ki...

JİVAGO; sanırım ben de öyle düşünüyorum Jivago :))

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Mavi Balon'um; herhalde doğanın içinde uyanmak çok güzeldir, gecenin tüm ürkütücülüğüne rağmen :)

Sevgiler

Çınar dedi ki...

beyazperde'm, ben de öyle olacağından eminim:)

Sevgiler

ayşegül dedi ki...

Tecrübeyle sabittir.Hissettikleriniz gayet doğal sevgili Çınar.Kısa zamanda alışacağınıza ve tadını çıkaracağınıza eminim.Bir süre sonra şimdi sizi rahatsız eden sesler,müzik gibi gelecek.Keyfiniz,huzurunuz bol olsun:)

Çınar dedi ki...

AyŞeGüL'cüm; canım benim hep bir köye yerleşme hayalimiz var ama buna cesaretimiz yok. Öyküdeki ben değilim. Gerçi, aynı şeyleri hissederdim ben de olsam:)

Sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Hayalini kuruyoruz ama galiba sadece güzel taraflarını düşünüyoruz. Sanırım önce alışmak gerek.
Öykü tadında gerçek yaşamlar ne kadar doğruları gösteriyor bize.
Yüreğine sağlık arkadaşım devamı var di mi?

sünter dedi ki...

Ilk yaziyi okuyunca köye tasinmaya karar verdiniz sandim:)
Köyde korkacak bir sey yok da yillarini büyük sehirde gecirmis bir insan icin köyün o issizligi zamanla bunaltici gelebilir...
Alistimi peki kadin köy hayatina merek ettim simdi..