7 Kasım 2010 Pazar

KÜÇÜK ŞEYLER

Bizi üzen umutsuzluğa kapılmamıza neden olan isyan ettiren, karşılaştığımız bazı olayları ya da kişileri yazıp paylaşacak değiliz ya hep.   Güzellikleri görmemiz, onları da paylaşmamız gerektiğini düşünüyorum. Çalışma şevki vermesi ve örnek olması adına...


Cuma günü sabah erkenden bankadaydım. Bilirim çünkü, zordur sıkıcıdır uzun sürer banka işleri. 


Vadeli hesabımı zamanından önce bozdurup bir miktar almam  gerekiyordu acil bir nedenle.  Dolayısıyla zararım olacaktı.
.........................


 Zararım olacak  diye neredeyse benden çok endişelenen bunu  en aza indirmek için hiç anlamadığım birçok bankacılık işlemini deneyip, araştırıp soruşturan,  en önemlisi de;


bunu yaparken, görev bilinci, insan sevgisi ve nezaketi harmanlayıp, güler yüzle, müşterilerine hizmet  olarak sunan


robotlaşmış memur görüntüsünü zihnimden gözümden silen,   ülkemle ilgili güzel şeylerin de olduğunu düşündürüp içimde yeni umutlar yeşerten


ZİRAAT  BANKASI    BATIKENT - KARDELEN  şubesi çalışanlarına çok teşekkürler...

8 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ara sıra da olsa rahatlıyor insan Çınar'cım, umudun yok olmaya başladığında ortaya çıkan bir ufacık filiz gibi:)

Çınar dedi ki...

Nur'cum, evet canım

Görevini yaparken karşısındakini hasmı gibi gören, duvar gibi çalışanlarla karşılaştığımız için çoğu kez, böyle güler yüzlü işini zevkle yapan memurları görmek mutluluk veriyor.

İyi hafta sonları canım

Sevgiler

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Eskiye nazaran daha iyiler.Sonuçta herkes azda çokta olsa yaptığı hizmetin karşılığına alıyor.
Paylaşım için teşekkürler.
Ayrıca arkadaşıma yardımcı oldukları için bende Ziraat Bankasına teşekkür ederim.
Sevgiler:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhabalar sevgili çınarcığım
hep böyle bizi şaşırtan olumlu gelişmler olsa,
nasılda doyumsuz bir sinerji oluşurdu kimbilir ..
güzel bir hafta dileğiyle sevgiler

Çınar dedi ki...

ŞANSLI'm; görevini yaparken gülümsemek belki küçük bir ayrıntı ama çok şey ifade ediyor hem çalışan hem müşteri için.

Teşekkürler canım:)

Sevgiler

Çınar dedi ki...

birdutmasali'm; merhaba canım. Evet hep olumlu gelişmeler olsa biz şaşırsak:) herkes mutlu ülkemiz bayram yeri olsa:)

Sana da güzel bir hafta dilerim

Sevgiler

aysema dedi ki...

Aslında sandığımızdan da çoklar, ancak olumsuzluklardan daha çok etkileniyoruz.
Bu ülke görevini her şeye rağmen özveriyle yapanlar sayesinde ayakta kalabiliyor. Sessiz çoğunluk onlar.
Sevgiler...

Mehtap dedi ki...

Sevgili Çınar, bir zamanlar bende oradan geçtim biliyor musun?Bende bir zamanlar Batıkent ziraat bankasındaydım.ama özelleştirme den dolayı yaşımız küçük,hizmetimize de çok var diye endişe duyup, tercihimizi başka kurumdan yana yaptık.O memur da bana benziyormuş.Ben de gelen insanlara daha insiyatifli davranırdım.Arkadaşlarım ve müdürüm takılırlardı bana bankayı zarara uğratacaksın, maaşından keseceğiz diye.mesela il dışından gelen emekliler maaşlarını çekmek istediklerinde onlardan havale masrafı bile kesmezdim.Sonra somurtarak gelen müşterinin yüzünü güldürmeden göndermezdim.Ben bankadan ayrıldığımda dışarıda gördüklerinde müşterilerim nerelerdesiniz, sizin o gülen yüzünüzü arıyoruz derlerdi.İşte bunları duymak gerçekten en büyük mutluluk.O günlerimi özlüyorum.Oralarda insanlara hizmet ediyordum ve çok zaman hayır dualar alıyordum.keşke orada çalışan bütün memurlarda böyle düşünceler işleri ne kadar yoğun olursa olsun, yaptıkları işten keyif alırlar.Bende başka bankalarda bazı tatsızlıklara tanık oldum da, kendim bankacı olduğum için, memurun işini salladığını, müşteriyi gereksiz yere beklettiğini,sonra da sistem ağır çalışıyor diye yalan söylemeye çalıştığına tanık oldum ve o zaman "yazık bankayı bu insanlara mı bıraktık biz" demiştim ve olaya müdahale de bulunmuştum.saniyelik bir işlem için sabahtan öğlene kadar neredeyse beni ve birçok müşteriyi oyalamıştı böyle.Neyse bu konularda doluyum gerek anılarım, gerekse tanık olduğum durumlar.Allah iyilerle karşılaştırsın diyelim.Bu tür insanlara da Allah vicdan versin.Kendilerini o müşterinin yerine koymayı akıl edemiyorlar.Empati yapsalar daha insaflı olurlar zaten.sevgiler.