20 Mart 2010 Cumartesi

YAŞLILARA SAYGI HAFTASI (18 - 24 Mart)

 

 

Ülkemizde her yıl  18–24  Mart tarihleri arası  "YAŞLILARA SAYGI HAFTASI"  olarak kutlanmaktadır.

 

 

Yaşlılık,  hayatın en özel dönemidir.  Geçmişimizle geleceğimiz arasında köprü görevi gören yaşlılarımız,  kültürümüzü, gelenek göreneklerimizi hatta tarihimizi yarınlara taşımamızı sağlayan en değerli varlıklarımızdır. 

 

 

Herhangi bir şekilde ailesi tarafından bakılamayan yaşlılara hizmet devlet tarafından, Huzurevlerinde sağlanmaktadır.

 

 

Ömrünün en enerjik ve büyük bir bölümünü ailesine  topluma ve ülkesine hizmetle geçirmiş insanların, yaşlanıp bakıma muhtaç duruma geldiklerinde, insan onuruna yaraşır bir biçimde bakılmaya hakları vardır.  İlgiyle sevgiyle, değer vererek…

 

 

 SDC11313

 

 

 SDC11263

 

UNUTMAYALIM Kİ, HEPİMİZ BİR GÜN YAŞLANACAĞIZ  (eğer; o kadar  şansımız varsa…)

 

 

 SDC11255

 

 

"Bir milletin yaşlı vatandaşlarına ve emeklilerine karşı tutumu;  o milletin yaşama kudretinin en önemli kıstasıdır. Geçmişte çok güçlüyken, tüm gücüyle çalışmış olanlara karşı minnet hissi duymayan bir milletin, geleceğe güvenle bakmağa hakkı yoktur."

 

                                                                           Kemal Atatürk

 

 

Huzurevinde böyle kutlandı yaşlılar haftası…

 

 

 SDC11253 

 

 

 SDC11277

 

 

 

SDC11256 

Önce, seymenler muhteşem oyunlarını sergilediler.

 

 

Sonra da; müzik eşliğinde bir güzel oynayıp eğlendi, huzurevi sakinleri hemşireler bakıcılar ve davetliler…

 

 

 SDC11269

 

 

 

 SDC11281 

 

 

 

SDC11299

 

 

 

Yukardaki fotoğraftaki ufacık tefecik Ayşe Teyze’nin kazağına uygun seçtiği takıları ve elindeki kırmızı karanfili başının üstünde çevirerek dans edişi çok hoştu:)

 

 

Varsın beden yorgun düşsün yılların yükünden.

 

Gözlerde fer sönmüş, saçlar çoktann beyaza kesmiş olsun varsın

 

Ne çıkar yüzde derin çizgiler çizmişse zaman.

 

Mevsimlerden karakış, hava kar tipi ayazsa ne farkeder?

 

Gönül 18 inde ve bir kuş gibi titremekteyse heyecandan…

………………….

 

Diye düşündürttü bana:)

 

 

SDC11321

 

 

Dr. Gül Hanım,  huzurevi sakinlerinin gülü,  iyilik meleği.  O’nun ve diğer huzurevi çalışanlarının özverili uğraşlarıyla, evlerindeki  gibi huzur içinde, huzurevindeki  yaşlılar…

17 yorum:

ramazan dedi ki...

Ne kadar güzel bir davranış,yaşlıları ziyaret edip,onlarla vakit geçirmek.Kutluyorum sizi.Gönlünüze sağlık.
Saygılarımla.

aysegul dedi ki...

Canım Çınar ablacığım,çok büyük bir
guzel davranış yapmışsın.Bir gun
hepimiz yaşlanacağız.Kimseye muhtaç olmamamızı istiyorum,diliyorum.

Sevgılerrr

Zeugma dedi ki...

Böyle bir haftayı hatırlatıp oradaki etkinliği görselleriyle birlikte buraya aktardığın ve paylaştığın için teşekkürler Çınarcım..

Hepimiz yaşlanacağı gerçeğini kimse unutmaz ve yaşlılara her yerde ve her zaman hak ettikleri sevgiyi saygıyı ve ilgiyi gösterir umarım..
Ve huzurevlerini sık sık ziyaret eder...
Eline sağlık...
Sevgilerimle...

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Kutluyorum bu güzel etkinlik için sevgili Çınar...

Henüz biz kutlamıyorumz değil mi:))

sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgililer gününün yanında böyle bir haftanın anlamı,önemi hiç gibi.
"Geçmişimizle geleceğimiz arasında köprü görevi gören yaşlılarımız,"
bu köprüyü gençlikte değilde yaşlılıkta anlamak çok acı aslında.
Güzel bir konu Çınarcım, ellerine,yüreğine sağlık canım
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Keşke tüm yaşlılarımız bu olanağı bulabilselar. Ziyaretin ve paylaşımın övgüyü hak ediyor, teşekkür ederiz.
Sevgilerimle...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Çok hayırlı bir iş yapmışsınız.
Hepimizin günlük telaşı bırakıp, yapmamız gerekn görev! Kutluyorum.

Saygılarımla,

aslan dedi ki...

Çok duygulandırıcı örnek bir davranış sergilemişsiniz.Belirli günlerde değil de keşke her zaman hatırlansalar.Belki bir gün sosyal devlet olma yolunda bütün yaşlılarımıza sahip çıkılır.
Dostlukla...

Asuman Yelen dedi ki...

Daha dün gece haberlerde, kaldığı yurtta odasında öldüğü halde üç gün sonra bulunan zavallı bir yaşlının hikayesi vardı. Dışarı çıkıyorum dedikten sonra bir şey almak üzere odasına dönmüş, kalp krizi geçirmiş. Herkes dışarda zannettiği için odasına hiç uğranmamış.
Eskinin faal bir devrimci sendikacısı olan bu beyefendinin bu hazin sonu beni çok etkilemişken senin bu konuya dikkat çekmen nasıl hoşuma gitti nasıl duygulandım anlatamam. Ellerine sağlık arkadaşım...

mutfakcini dedi ki...

Ben de bu hafta içinde bir ziyaret düşünüyorum.Her sene bir kaç kez birllikte olup,hikayelerini dinlemek hem mutlu ediyor,hem sönmüş umutları,yollara bakan gözleri gördükçe göz yaşlarımı içime akıtıyorum.Tebrik ederim güzel gönlünü..Allah da seni sevdiklerinden sevindirsin..Sevgilerimle canım.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Arzuya bağlı bir mim'iniz var.

Uğrar mısınız?

Saygılarımla

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harikasın Çınarcığım..
bizim de sosyal dernek çalışmalarımız var...onlarla birebir olunca insan kendine ve hayata bakış açısını değiştiriyor edeta.zamanı durdurmak ne mümkün ama :(

bu arada ayşe teyzeye bayıldım :))
hep hayatı onun gözünden algılayabilsek..
'' her koşulda keyif ! '' yani.

Çok sevgiler..
İyi haftalar.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

HUzurevleri aklıma geldiğinde hüzün de beraberinde gelir bana,yüreğime. Kimsesi kalmamışlar için gereken bir mekanken çocukları olupta orada yaşamak zorunda kalan yaşlıları düşündüğümde içimi kocaman kocaman bıçaklar yarar,acır,acır çok acır içim.
Ne iyi yapmışsın Çınarcığım.Ne hoş ve hayırlıbir ziyaret olmuş.

Sevgilerle.

Bugday Tanesi dedi ki...

Hep yapmak istediğimi yapmışsın.
Bende hep bir çekingenlik var,kaç kere gitmek istedim ama ne yapacağımı bilemediğim için gitmedim hiç.Bu bana vesile oldu.Teşekkür ederim :)

Hamiyet dedi ki...

Her gün biraz daha yaklaşıyoruz aynı sona ve kimsenin kaçış yolu yok takdiri ilahi erken gelmemişse kapıya... Yaşlanacağız ama dilerim ki kimselere muhtaç kalmayız.

Bu etkinliğinizden dolayı sizi takdir ediyorum. Onların yüzlerinde bir gülücük oluşturabilmek bambaşka bir güzellik.

Bu arada bloguma yapmış olduğunuz ziyaret sebebiyle çok teşekkür ediyorum.

Sevgi ve muhabbetle...

bilge dedi ki...

ne güzel bir davranış çınarcığım elbet bir gün bizde yaşlanacağız kutluyorum bu davranışından dolayı önemli olan insanlara faydalı olarak yaşlanmak ve kimseye muhtaç olmamak sevgiler..

Çınar dedi ki...

Yorumlarınızı tek tek cevaplayamadım üzgünüm.

Hepinize ak saçlı pamuk gibi nineler dedeler olmak nasip olsun dilerim. Dizlerinizin dibinde torunlarınız olsun sevgisiyle sizi sarıp sarmalayan ve sözü dinlenir sohbetine doyum olmaz büyükler olarak el üstünde taşısın sizi yaşlandığınızda çevrenizdekiler.

Hepinize kucak dolusu sevgiler