9 Ekim 2009 Cuma

KUYRUKLU YILDIZ ALTINDA BİR İZDİVAÇ

 

 

baklarndadans4xz

 

 

 

Sunucu- Gel gel amca. Bak bir talibin çıktı.

 

Yaşlı bir amca geliyor sahneye;

 

Amca- 4 senedir arıyorum,çıkaramadım ben seni.

 

Sunucu- 4 senedir mi arıyorsun beni?

 

Amca- Yok!  Sen film çeviriyordun,yeni geldin biliyorum. Ben öteki varken arıyordum (Eski sunucu) Ben evlenmeden gitmeyeceğim. Bir sene de olsa bekleyeceğim. Burda yeyip içeceğim,burda uyuyacağım, gene de gitmeyeceğim evlenmeden.

 

Sunucu- Ben de seni evlendirmeden göndermeyeceğim.

 

Amca- Benim evim varr,arabam varr… Bana gelen benim için gelsin. Birşey istemesin, vermem. Bana gelsin, evime arabama değil…  Benim evim de varr arabam da varr. Bana gelen malıma gelmesin. İnsan olsun.

 

Sunucu- Nasıl insan olsun?

 

Amca- Müslüman olsa da olur,insan olsa da olur. İkisi de aynı.

 

Sunucu- Çocuğu olsa kabul eder misin?

 

Amca- Oğlu olmasın bakmam. Oğlan başa bela olur. Çok para harcar.

 

Sunucu-  Tipi nasıl olsun?

 

Amca- Aha! Bu sarı gibi olsun. ( Seyircilerin arasında genç bir bayanı gözüne kestirdi amca ) Böyle olsun, sırtımda taşırım.

 

Kadın oturduğu yerden bağırıyor; Amca ben evliyim, ne diyorsun sen yaa?

 

Amca- Öyle olsun dedim. Seni demedim ki.

 

Sunucu- Evin araban varmış işte. O da önemli.

 

Amca- Yok yok istemem. İnsan olsun, mala gelmesin. Benim evim varr arabam varr… Ama mala mülke geleni istemem.  Haa, bir de şişman olmasın. Sevmem.  60- 65 kilo olsun.

 

Sunuca- Kaç yaşlarında olsun?

 

Amca- 50 – 55 yaşlarında olsun daha büyük istemem. Ona mı bakacağım? Bana bakacak biri olsun. ( Amca 60 yaşındayım diyor ama  75 var gibi. )

 

Sunucu-  Talibin paravanın arkasında. Ne söylemek istersin ona?

 

Amca talibiyle konuşmaya başlar;

 

Amca- Benim neremi beğendin?

 

Talip- Tipinizi. Bir de ağladınız ya dün çok üzüldüm… ( Üzülünce evlenmeye talip olunur.)

 

Amca- iyi bir insan mısınızdır?

 

Talip- Ben çok iyiyimdir ( Canavarımdır ama şimdi bunu burda nasıl söyleyeyim? Sen bi kabul et bak.  İyiyi kötüyü gösteririm ben o zaman.)

 

Amca - Ben insan olsun istiyorum benimle evlenmek isteyen, parada pulda gözü olmasın.

 

Talip- Parayı pulu ne yapayım?  İyi bir yuva kurayım,sevgi saygı olsun arada ,başka birşey istemem. ( Şuna bak! Senin evin araban olduğunu duymasam seni ne yapacağım tirit. Bunca sene bekledim,senin gibi bunakla niye evleneyim, malın olmasa.)

 

Talip- Ben de size birkaç soru sormak istiyorum.

 

“Ben öyle soru falan sormasını istemem bana” demişti amca önceden ama…

 

Amca- Sor bakalım ne soracaksan.

 

Talip – Cimri misinizdir… bey?

 

Amca- Cimriliği hiç sevmem (E gözünü sevdiğimin amcası,sen değil miydin biraz önce; “Evim varr arabam varr,ama benden birşey istemesin vermem.”) Diyen…

 

Birbirlerine birkaç soru daha sordular…

 

Amca da talibi de, sustular bekleşiyorlar masum masum…

 

Sunucu- Ne sustunuz, bitti mi sorularınız,Başka soru sormayacak mısınız?

 

Talip – Yok, ben zaten beğendiğim için geldim.

 

Amca- Yok. Sordum yeter. Ben anladım.( Vay bee! Amcadaki sezgilere bakın. Bu sorularla çözdü talibini. Çeyrek asırdır birbirini anlayamayan çiftleri düşününce… )

 

Sunucu- Ne karar verdin, elektrik var mı elektrik?

 

Amca- Olmaz mı baksana? (Titreyen ellerini sunucuya uzatıyor.)

 

Amca, sunucunun yardımıyla kalkıp talibiyle çay içmeye gidiyor.

 

………………………..

 

Kendi sosyal çevresinde,uygun bir eş bulma şansı olmayan insanların hangi yaşta olursa olsun, bir hayat arkadaşı bulma umuduyla böyle programlara katılmalarını kınamıyorum. Bir yalnız insan eş bulur kendine belki, ama çok dikkatli olmak gerektiğini düşünüyorum...

 

Bunca abuk sabuk programın yanında  varsın bir de bu olsun…

6 yorum:

sufi dedi ki...

Çınar'cım;
Öyle programlarla oyalanıp duruyoruz ki."İnsanların bu tür şeylere de ihtiyacı var demek ki" dedirtiyor insana.Arz-talep meselesi! Sevgilerimle.

Çınar dedi ki...

sufi; Talebi farklı olanlar bile(biri ben) arzedilen şeylere bazen boyun eğip izliyoruz.Yazıda görüldüğü gibi:))

Uyutuluyoruz milletçe ekran başında. Ha! biz de hazırız zaten uyumaya. Hayırlısı bakalım:(

Sevgiler canım

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Şu programa bir denk gelemedim, daha doğrusu vakit ayıramadım.
Duyuyorum, abuk ama gerçeği yansıtan bir programmış.
Gerçi evlilik böyle olurmu onuda bilmiyorum. Modern görücü usulü.
İnsan ikinci kez, tabi bilhassa kadınlar niye evlenmek isterler onuda çözmüş değilim.
Ne de güzel yazmışsın canım.
Sevgiler...

Çınar dedi ki...

Nur'cum, aynen de öyle modern, görücü usulü evlendirme programı. Rastlamamakla pek birşey kaybeymiş sayılmazsın:)

İkinci kez evlenme isteğinin nedeni; belki birincide bulamadıklarını bulabilmek umudu,belki ömrünü yalnız geçirme korkusu.Belki de, özellikle kadınlar için, ekonomik zorluklardan kurtulma umudu,kimbilir? Ama bu şekilde ne kadar sağlıklı bir karar verilir,o şüpheli...

Sevgiler canım

Zeugma dedi ki...

Bence de işe yarayan bir program gibi duruyor.
Yaşlılık ve yalnızlık çok zor. İnsanların oyalanması için de sadece TV olunca katılmak için özeniyorlar.Daha doğrusu evlenmek için yalvaranlar bile oluyor değil mi Çınarcım.
Görüşlerine tamamen katılıyorum.
Sevgilerimle..

Çınar dedi ki...

Zeugma; çok haklısın canım, yaşlılık ve yalnızlık çok zor. Bir ümit diye bu programa katılıyor birçok insan herhalde, ama bunun yanında ard niyetli insanlar da vardır,bunun ayrımını yapmaksa kısacık zamanda mümkün gibi görünmüyor.

Yalvarıyor evet bazıları. Ne kadar önemli kimbilir onlar için bir eş?


Sevgiler canım